Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2009

Widgets

Πρόταση Μπαμπινιώτη για κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων

Να καταργηθούν οι Πανελλήνιες Εξετάσεις και να αποσυνδεθούν απο το απολυτήριο Λυκείου προτείνει ο επικεφαλής του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, Γιώργος Μπαμπινιώτης (φωτ.).

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εφημερίδα Το Βήμα οι αλλαγές που προτείνονται κυμαίνονται σε έναν άξονα επτά σημείων-κλειδιών και αφορούν στην κατάργηση των Πανελλαδικών στην τελευταία τάξη του Λυκείου και διεξαγωγή τους από ανεξάρτητο εθνικό φορέα με το Υπουργείο Παιδείας.

Εθνικό Απολυτήριο
Οι εισαγωγικές εξετάσεις να διεξάγονται μετά τη λήψη του απολυτηρίου της Γ΄ τάξης του Λυκείου, το οποίο πρέπει να αναβαθμιστεί και να θεσπιστεί ο θεσμός του εθνικού απολυτηρίου.

 Αξιολόγηση από τους ειδικούς
Η δυνατότητα εισαγωγής στα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να αξιολογείται απο έναν ανεξάρτητο φορέα στον οποίο θα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί ειδικευμένοι στην αξιολόγηση και πανεπιστημιακοί με αντίστοιχες ειδικότητες. Οι υποψήφιοι θα έχουν το δικαίωμα να συμμετάσχουν στις εξετάσεις που θα διενεργούνται 3 φορές το χρόνο (Σεπτέμβριο-Ιανουάριο-Ιούνιο) και θα τους δίνεται η δυνατότητα να βελτιώσουν της βαθμολογίας τους, ενώ κάθε επαναληπτική εξέταση θα υπόκειται και σε αφαίρεση μορίων.
Επιπλέον προτείνεται να λαμβάνεται υπόψη η συνολική επίδοση των μαθητών και στις τρεις τάξεις του λυκείου. Η επίδοση θα καθορίζεται από περιφερειακά τεστ που θα διενεργούνται από το εθνικό κέντρο αξιολόγησης στην Α΄ και στη Β΄ τάξη του Λυκείου, σε συνδυασμό με την προφορική αξιολόγηση και τον φάκελο του μαθητή. Εφόσον η αξιολόγηση της επίδοσης διαφέρει από την αξιολόγηση στις εισαγωγικές εξετάσεις, η διαφορά θα ρυθμίζεται με ειδικό αλγόριθμο.

Η ύλη των εισαγωγικών εξετάσεων
Οι εισαγωγικές εξετάσεις θα περιλαμβάνουν τέσσερα αντικείμενα, κατά επιστημονική ειδικότητα, με δυνατότητα επιλογής και συνδυασμό περισσοτέρων αντικειμένων για την εισαγωγή σε παρεμφερείς σχολές. Η ύλη θα προέρχεται και από τα τρία έτη της ύλης που διδάσκεται στο λύκειο.
Στον προσδιορισμό της ύλης, καθώς και στα στελέχη του εθνικού κέντρου αξιολόγησης, θα συμμετέχουν τα αντίστοιχα τμήματα των ΑΕΙ. Τα τμήματα των ΑΕΙ θα καθορίζουν επίσης το ύψος της βαθμολογίας για την εισαγωγή φοιτητών στο οικείο πανεπιστήμιο.

Θετική δηλώνει η Σύνοδος των Πρυτάνεων και υπέρ της σταδιακής απελευθέρωσης της εισαγωγής των υποψηφίων στα πανεπιστήμια ενώ τα μέλη του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παραδέχονται πως είναι αναγκαίες οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου



Σχολιάστε εδώ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...