Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2010

Widgets

Συνέντευξη FUROR

Συνέντευξη με τον Γιώργο Θωμά (φωτογραφία) - κιθαρίστα των FUROR




Στον Κωνσταντίνο Ρούσσο για το
Momentum-GR
(momentum-gr@hotmail.com)



Οι Furor σχηματίστηκαν το 2001 από μια παρέα παιδιών με κοινό παρονομαστή: την αγάπη για τη μουσική και αυτό που πολλοί αποκαλούν "σκληρό ήχο". Τα μέλη των Furor είναι ο Νίκος Παπαδόπουλος στα φωνητικά, ο Γιώργος Θωμάς στην κιθάρα, ο Δημήτρης Μπουζιώτης στο μπάσο και ο Νίκων Τζίφας στα ντράμς. Μέχρι σήμερα εκπροσωπούν επάξια την ελληνική metal-hardcore σκηνή έχοντας στο ενεργητικό τους δύο albums:
"Even God Can't Judge Us" ( Aldigron music productions (2006) )
"Those Chords Made Chaos"  ( Reid Media Group (2008) )
δύο video clips και πολλές live εμφανίσεις σε ολόκληρη τη χώρα, με συγκροτήματα τόσο της ελληνικής όσο και της διεθνούς σκηνής.


Βρήκα την ευκαιρία να μιλήσω με τον κιθαρίστα του συγκροτήματος, Γιώργο Θωμά, για τα σχέδια της μπάντας, για το πώς βλέπει το χώρο, τους γύρω του, τη ζωή, σαν νέος μουσικός, σαν νέος άνθρωπος.

Κ.Ρ. - Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, προσπαθώντας να σε γυρίσω κάποια χρόνια πίσω: Τι ήταν αυτό που οδήγησε στο να σχηματιστούν οι Furor και τι τους κρατάει ζωντανούς μέχρι σήμερα?
Γ.Θ. - Οι Furor σχηματίστηκαν απο παιδιά του Λυκείου, σε μια προσπάθεια δημιουργίας μουσικής, της δικής μας αρεσκείας και γούστου, με σκοπό να περνάει ευχάριστα ο ελεύθερος μας χρόνος κυρίως, όπως και τα μουσικά μας "είδωλα". Και πιστεύω αυτό μας κρατάει μέχρι σήμερα. Αυτή η "παιδική αφέλεια" και το "ψώνιο" δε σε αφήνει ποτέ, όταν κάνεις τέτοιου είδους προσπάθειες. Ξεκινήσαμε για να τα σπάσουμε, συνεχίζουμε για να τα σπάμε, ζούμε για τα live κτλ.
Κ.Ρ. - Βλέπουμε πολλές αξιόλογες προσπάθειες νέων παιδιών στο χώρο. Τι είναι αυτό που δεν τους δίνει το κάτι παραπάνω ώστε να συνεχίσουν; Θα σου αντιστρέψω αυτό που είπες ό,τι ζείτε ΓΙΑ τα live και θα σε ρωτήσω: Πόσο εύκολο είναι για ένα συγκρότημα να ζήσει ΑΠΟ τα live, κάνοντας το πάθος του επάγγελμα; 
Γ.Θ. - Η ελληνική σκηνή, το έχω πει και θα το λέω συνέχεια, είναι πολύ στα πάνω της. Υπάρχουν πραγματικά πολλές αξιόλογες κυκλοφορίες τα τελευταία χρόνια και γενικά η σκηνή "βράζει" και είναι έτοιμη να εκραγεί. Ήδη βλέπουμε ελληνικά συγκροτήματα να αναγνωρίζονται και στο εξωτερικό. Αυτό που δεν τους δίνει το κάτι παραπάνω, είναι πολλές φορές ο ίδιος τους ο εαυτός. Δεν έχουν ούτε το πείσμα, ούτε ενδιαφέρονται πραγματικά στο να ακολουθήσουν ένα συγκεκριμένο όνειρο. Αυτό δηλαδή που γίνεται με κάποια νέα συγκροτήματα που δημιουργούνται τη μια μέρα και την επόμενη βδομάδα κλείνουν να παίξουν live, είναι απαράδεκτο για μένα. Πολλοί είναι ακόμα της λογικής, έχω συγκρότημα άρα θα βγάλω και γκόμενες. Δεν ισχύει αυτό και δεν μπορείς να πας μπροστά έτσι. Τώρα για το άλλο που ρώτησες, το φλέγον θέμα, είναι πραγματικά δύσκολο στις μέρες μας έως αδύνατο, ειδικά για τις ελληνικές μπάντες. Εκεί αρχίζουν και παίζουν και άλλοι παράγοντες όπως οι δισκογραφικές.
Κ.Ρ. - Από τη μια λοιπόν έχουμε μια σκηνή σε άνθιση, με αρκετές επαγγελματικές δουλειές και από την άλλη τον παράγοντα αγορά. Εσείς έχετε ήδη κυκλοφορήσει δύο album με δύο διαφορετικές δισκογραφικές εταιρείες. Τι είναι αυτό που ψάχνουν οι εταιρείες και ποιά τα εμπόδια και οι θυσίες, αν θέλεις, ώστε να "ακουστείτε" στο ευρύτερο κοινό;
Γ.Θ. - Τι ψάχνουν οι εταιρείες; Δεν έχω καταλάβει και να σου πω την αλήθεια δεν με ενδιαφέρει προσωπικά. Όσον αφορά στις θυσίες, το κυριότερο είναι τα έξοδα σε χρόνο και χρήμα.
Κ.Ρ. - Βλέπουμε όμως γύρω μας να ξεφυτρώνουν καλλιτέχνες οι οποίοι, πολλές φορές χωρίς ιδιαίτερες θυσίες, πάθος για τη μουσική και ταλέντο, "αγκαλιάζονται" από το κοινό, τουλάχιστον με βάση τις πωλήσεις τους. Φταίνε τελικά τα γούστα του Έλληνα για αυτό το φαινόμενο;
Γ.Θ. - Όχι βέβαια! Αυτό βλέπουμε ό,τι συμβαίνει και στο εξωτερικό. Το θέμα είναι απλό: Promotion! Aν το ψάξεις και λίγο παραπάνω, είναι πλύση εγκεφάλου. Το κυριότερο όμως είναι ό,τι δεν αγκαλιάζονται από το κοινό, απλά το κοινό ακούει για μερικό χρονικό διάστημα ένα κομμάτι και μετά το πετάει. Με αυτή τη λογική πιστεύω γράφει και ο συνθέτης τα κομμάτια, να είναι εύπεπτα και αναλώσιμα. Μεγάλο λάθος κατά τη γνώμη μου όταν μιλάμε για μουσική και για την τέχνη γενικότερα. Τα κομμάτια αυτά είναι περιορισμένης χρονικής διάρκειας, πριν καν δουν το φως της μέρας. Eίναι μόδα και η μόδα πεθαίνει νέα.
Κ.Ρ. - Εσύ τι σκέφτεσαι, τι νιώθεις όταν ξεκινάς να γράψεις ένα κομμάτι, τόσο στο στιχουργικό όσο και στο συνθετικό του μέρος;
Γ.Θ. - Δεν έχω ιδέα! Νομίζω είναι όλα θέμα έμπνευσης. Απλά μου έρχεται από μόνο του και έρχεται μόνο όταν το θέλει αυτό. Υπάρχουν φορές που έχω πει, θα κάτσω τώρα να γράψω ένα κομμάτι αυτού του στυλ. Ε, πάντα το αποτέλεσμα δεν μου αρέσει και το πετάω. Στιχουργικά τώρα, πάνω κάτω ισχύει το ίδιο. Απλά τα ερεθίσματα είναι λίγο διαφορετικά, προσωπικές εμπειρίες, κοινωνικοπολιτικά ζητήματα...
Κ.Ρ. - Για τον κόσμο έξω από το μουσικό ιδίωμα και τον ήχο που αγαπάτε και ακολουθείτε, η μουσική σας, φαντάζομαι θα συμφωνήσεις κι εσύ, ακούγεται χαώδης και οργισμένη. Το ίδιο ακούγονται και σε μένα οι τίτλοι των albums σας "Even God Can't Judge Us" και "Those Chords Made Chaos". Οπότε να υποθέσω ό,τι στιχουργικά η οργή, ή μανία που σημαίνει το Furor στα λατινικά, πρωτοστατεί σαν συναίσθημα;
Γ.Θ. - Κατά κάποιο τρόπο ναι. Σίγουρα πολλές φορές η οργή είναι ο λόγος που θα κάτσω να γράψω ένα κομμάτι. Αλλά γενικότερα, πώς μπορείς να μην είσαι οργισμένος σε έναν τέτοιο κόσμο;
Κ.Ρ. - Εάν αυτό που σε εξόργιζε ήταν μόνο ένα πράγμα, και σου δινόταν η δυνατότητα να το εξαλείψεις, ποιό θα ήταν αυτό;
Γ.Θ. - Δυστυχώς δεν είναι μόνο ένα. Η ψευτιά είναι ένα από αυτά που με εξοργίζουν αφάνταστα.
Κ.Ρ. - Πολλοί υποστηρίζουν ό,τι η δολοφονία του δεκαπεντάχρονου, το Δεκέμβρη του 2008 και τα γεγονότα που ακολούθησαν, σημάδεψαν την νέοτερη Ελληνική ιστορία και την πρώτη γενιά που δεν έζησε πόλεμο ή δικτατορία. Τι πιστεύεις ό,τι ήταν αυτό που επέδρασε στην ένταση των φαινομένων; Ήταν απλά ένα ξέσπασμα οργής;
Γ.Θ. - Το θέμα δεν είναι αν ήταν απλά ένα ξέσπασμα οργής, γιατί στην ουσία αυτό ήταν. Πρέπει να κοιτάξουμε βαθύτερα και να δούμε από που προήλθε αυτή η οργή. Σίγουρα όλοι αντέδρασαν γιατί ένας μπάτσος, με τη δύναμη που του δίνει το κράτος για να μας προστατεύει, πήρε με το έτσι θέλω, τη ζωή ενός ανήλικου αγοριού, αλλά το συναίσθημα της οργής προϋπήρχε. Υπάρχει ανεργία, υπάρχει ακρίβεια, υπάρχει υποκρισία. Όλα αυτά αν τα βάλεις μαζί δημιουργούν μια εκρηκτική κατάσταση και ο κόσμος δεν ήθελε πολύ για να ξεσπάσει. Δυστυχώς, πολλά από τα μαγαζιά που ξέσπασαν κάποια ανόητα πλάσματα δεν ήταν και το καλύτερο μέρος, μιας και καταστράφηκαν περιουσίες ανθρώπων που ζούσαν τις οικογένειες τους από αυτές. Άσε που με αυτές τις ενέργειες, βρήκαν πατήματα και τα φασιστοειδή και άρχισαν να κρίνουν.
Κ.Ρ. - Για να επιστρέψουμε στα της μπάντας. Σε τι κοινό απευθύνεστε με τις δύο δισκογραφικές δουλειές σας και τι να περιμένουμε από τους Furor στο άμεσο μέλλον;
Γ.Θ. - Απευθυνόμαστε σε όλους. Απευθυνόμαστε σε οποιονδήποτε έχει την καλή διάθεση να ακούσει ένα νέο συγκρότημα και εάν του αρέσει έχει καλώς. Στα άμεσα σχέδια είναι σίγουρα ο καινούργιος μας δίσκος, οποίος θα ονομάζεται "Blind Faith Revolver". Ήδη δουλεύουμε πάνω σε 13 κομμάτια, από τα οποία 10-11 θα μπουν στο δίσκο. Μετά τα κλασσικά: live, live, live!!! Πάντως όσο μπορούμε, προσπαθούμε να παίζουμε και σε μέρη που δεν έχουμε ξαναπαίξει, όταν μας δίνεται η δυνατότητα.
Κ.Ρ. - Σε ευχαριστώ πολύ Γιώργο. Θα ήθελες να προσθέσεις κάτι πριν κλείσουμε; Ίσως κάτι που περίμενες να σε ρωτήσω και δεν το έκανα;
Ευχαριστώ εκ μέρους και των υπόλοιπων Furor για το ενδιαφέρον. Το μόνο που έχω να πω είναι υποστηρίξτε τις νέες μπάντες, κυρίως τις ελληνικές γιατί δε διαφέρουν σε πολλά από τις ξένες. Έτσι κι αλλιώς μόνο το underground έχει κάτι φρέσκο και καινούργιο να σας προσφέρει. Κρίμα δεν είναι να το ανακαλύψεις όταν θα έχει ήδη μπαγιατέψει;












3 σχόλια :



Σχολιάστε εδώ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...